marți, 15 septembrie 2009

Ceafa de porc si garnitura pireu de cartofi


O reteta simpla si banala pe care toti am incercat-o, dar m-am gandit ca poate o sa va inspire pozele in momentele cand nu stiti ce sa pregatiti.

Ingrediente:
- 4 bucati medii de ceafa de porc,
- busuioc, ghimbir, sare, piper, ulei de masline,
- 5 cartofi medii,
- lapte,
- unt,
- patrunjel pentru decor,
- sos de rosii picant de casa.

Se curata cartofii, se taie cubulete si se pun la fiert cu sare.

Carnea se condimenteaza cu sare, piper, busuioc, ghimbir si se unge apoi cu ulei de masline, se lasa 30 de minute in folie de alimente (sau punga) la frigider. Eventual o puneti in tigaie dupa ce ati facut pireul.

Pireul este obligatoriu sa fie preparat cu unt si lapte, puteti chiar sa renuntati la apa in care au fiert cartofii, si sa puneti numai lapte pentru a fi mai cremos.

Trecem la carne. Incingem o tigaie de teflon si adaugam bucatile de carne, fara apa sau ulei ci doar cu ingredientele care le-am pus mai inainte. Le lasam sa se patrunda. Veti observa cum carnea se face in sucul propriu.

Condimentele pe care le-am adaugat nu sunt preferatele mele, nu obisnuiesc sa gatesc asa des cu ele, dar pot sa va spun ca in aceasta combinatie, carnea a iesit foarteee buna.
Nu stiu cum se potrivesc aromele cu alt fel de carne, dar cu ceafa de porc puteti incerca cu incredere.

Acum nu mai ramane decat sa asezati carnea alaturi de piure.

Si ce merge cel mai bine cu o ceafa de porc? Un vin rosu, demisec. Eu va recomand Feteasca Neagra din Domeniile Tohani.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii